Trieu pàgina

La proposta d’avui no pot ser més completa: una escapada a la província de Girona serà un atractiu sense precedents. Podràs visitar indrets especialment variats i diversos, quant a entorn i oferta d’activitats de lleure. Et suggerim un recorregut on podràs descobrir els racons més amagats i encisadors i d’altres molt concorreguts a causa de la seva popularitat i transcendència turística.

Des de paisatges de muntanya amb vegetació salvatge i vistes impressionants, passant per pobles i ciutats medievals amb esglésies romàniques i carrers empedrats, fins a les platges d’aigües cristal·lines més paradisíaques. Aquesta experiència t’omplirà d’infinitat d’impressions i sensacions. Pren nota i prepara’t per passar-t’ho d’allò més bé!

festescatalunya

Comencem l’aventura per la part interior de Girona on el paisatge de muntanya serà el principal protagonista. Hi trobaràs allotjament idoni i confortable en els pobles de Campdevànol o Sant Joan de les Abadesses per realitzar tot tipus d’activitats en aquest esplèndid escenari. Senderisme, bicicleta, sortides a cavall o amb ruc i opcions com el turisme gastronòmic només en són alguns exemples. Tasta algun caprici molt saborós de la cuina local, com les carns, hortalisses i els dolços. Podràs fer-ho en qualsevol dels establiments dels pobles rurals i medievals de la zona. Quin gust!

Seguim baixant i ens apropem a la zona del Collsacabra, fent una parada a Puigpardines. Un escenari natural que et deixarà sense paraules. Seguim en direcció Santa Pau, un acollidor poble ubicat al bell mig del Parc Natural de la Garrotxa, visita obligada en aquesta província. A part de la multitud d’activitats que hi podràs realitzar, et proposem una de molt especial. Deixa via lliure a la teva versió més agosarada i admira les vistes panoràmiques més sorprenents amb perspectiva d’ocell, fent una pujada en globus!

Imatrge dreta: Globus Empordà

Un cop hagis tornat a terra ferma,  ja pots dirigir-te cap a un dels punts més forts del recorregut: la capital, Girona. En el camí atura’t a Banyoles i aníma’t a fer la volta al seu famós estany, de mesures impressionants. Una passejada diferent i amb vistes captivadores!

festescatalunya

Girona, ciutat amb tots els seus encants medievals conservats, rep milers de turistes any rere any. El seu atractiu és immens, i la seva arquitectura, els carrerons  empedrats i escalonats i una catedral majestuosa et traslladaran directament a un altra època.

A totes aquestes joies, s’hi afegeixen petites botigues i restaurants per aturar-te i fer-te amb un souvenir únic i artesà, o per agafar forces per tot el que et queda per veure. Per impregnar-te al màxim de l’encant gironí et recomanem fer nit en un allotjament familiar i acollidor. Tindra tot el confort i la tranquil·litat que puguis desitjar i les millors recomanacions per viure Girona en tota la seva esplendor!

Després de la visita cultural, toca descobrir la faceta més costanera de Girona. En aquest trajecte passaràs pel poble Sant Sadurní d’Heura i tot seguit arribaràs a la Bisbal. Aprofita per aturar-te en els dos indrets per admirar el paisatge i el centre antic dels dos pobles. I per treure el màxim rendiment al temps disponible, anima‘t a pujar als lloms d’un cavall per emprendre una ruta pels voltants. Una petita aventura plena de noves sensacions. Abans de deixar aquesta zona enrere, no oblidis visitar els comerciants i artesans de ceràmica típica de la zona. Fes-te amb algun exemplar i sense dubte tindràs un regal o caprici original, únic ,  de qualitat i fet a casa nostra!.

Imatge dreta: Les Feixes, Sant Sadurní d’Heura

Sortint de la Bisbal, dirigeix-te cap al sud – est. Quan arribis a la costa, seràs un dels privilegiats en rebre un obsequi de la natura en tots els sentits. Platges d’aigua transparent, caletes, penya-segats, palmerars i vegetació pròpia de la zona et garanteixen un cúmul d’impressions incomparables. Allotja’t en un establiment diferent a mesura que vas pujant per la costa.

A Sant Antoni Calonge podràs donar el tret de sortida i anar pujant en direcció Calella de Palafrugell, ideal per una nova aturada i dormir i menjar. I si ets un amant del senderisme, podràs recórrer el Camí de Ronda vorejant el mar i cobrint el tram que vulguis. Les vistes no et deixaran indiferent. No oblidis degustar les receptes més típiques i espectaculars a base del peix i marisc més fresc i saborós, tot un luxe. Demana, (un dia és un dia) unes espectaculars  gambes de Palamós, boníssimes!

festescatalunya

Segueix vorejant el mar i atura’t a platges i pobles com Aiguablava i Tamariu, i sense dubte a Begur, ideal per realitzar-hi una estada més llarga. Aprofita la gran oferta dels millors càmpings per treure tot el profit a la natura i les activitats que hi pots realitzar. Quan hagis descansat i participat en totes les activitats que t’havies proposat, toca seguir pujant, en direcció L’Escala, fent un alt al camí a L’Estartit, per refrescar-te a les seves platges i caletes.

Imatge: Càmping Neptuno

I a l’Estartit mateix, viu l’estil de vida mediterrani a tope i en homenatge a l’estiu més divertit i relaxat. No et separis del mar en cap moment i preparat per a gaudir d’un estiu mediterraniament perfecte!, Fés només un pocs metres fins al proper xiringuito- bar de platja i degusta algun granissat o unes tapes amb música de fons. L’ambient ideal per trencar la rutina de l’any!

Imatge dreta: Beach Bar Sanchez

El tram final de la ruta et portarà per tota la costa fins arribar a Cadaqués i Port Lligat, aquest últim residencia de l’artista Dalí. No deixis de fer petites aturades en pobles com Sant Pere Pescador i d’altres a tocar del mar, com Empuriabrava i Roses.

Imprescindibles també el Parc Natural dels Aiguamolls i el Parc Natural de Cap de Creus. Complerta algun itinerari passejant per aquests paratges plens de pau, silenci i respira l’aire pur i l’olor de bosc, herba i flors silvestres. A qualsevol punt del teu recorregut  trobaràs opcions d’allotjament, restaurants i activitats que faran de la teva escapada un èxit rotund.

festescatalunya

Girona és un oasi de varietat, gastronòmica, cultural i natural, la cultura i l’oferta de lleure és inacavable, on tothom hi trobarà les opcions idònies pel seu gust i condició. Deixa’t acollir per aquest entorn privilegiat. Impregna’t del seu immens atractiu. Amb tota seguretat, te n’enamoraràs i repetiràs!

On menjar / on dormir

Agència El Tura

L’Escala (Girona)

Ús de cookies

A Festes Catalunya fem servir cookies perquè tinguis la millor experiència d'usuari possible. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies segons la nostra política de cookies